سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های ظهور

رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم و نشانه هاى ظهور

    نظر

سکونى از امام جعفر صادق (ع) نقل مى کند که رسول خدا ص فرمود بر امت من زمانى بیاید که باطن آنها پلید و ظاهرشان به جهت طمع در دنیا آراسته باشد و خداوند را در نظر ندارند عمل آنها ریا است و از او نمى ترسند . خداوند نیز همه آنان را عقوبت خواهد کرد و هر چه دعا کنند حتى غریق مستجاب نخواهد شد .

از این روایت علامت براى ظهور حضرت بقیة الله ارواحنا الفداء آن هم از زبان آوردنده اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله نقل کرده اند .

1 - دلها مملو از خبائث و صفات رذیله مى شود .

2 - مردم تظاهر به خوبیها مى کنند در حالى که دلشان از خوبیها خالى است

3 - هدف از این تظاهرات فرورفتن در کثافات اخلاقى دنیا و تعینات آن است

4 - کارهاى آنها اکر چه به صورت عبادت است اما براى غیر خدا انجام مى شود (ریا)

5 - توجهى به عالم آخرت نخواهند داشت و از خداوند نمى ترسند .

6 - به جهت این صفات خداوند آنها را عقاب مى کند به بلاهاى اجتماعى از قبیل جنگ گرفتار ظلم شدن گرانى سلب برکت و ...

7 - در این موقع هر چه دعا کنند حتى دعاى غریق هم مستجاب نخواهد شد

رسول خدا صلى الله علیه و آله در روایتى در مورد نشانه هاى ظهور مهدى روحى له الفداء مى فرمایند:

بزودى زمانى بر امت من فرارسد که از قرآن جز رسم و از اسلام جز اسم باقى نماند آنان به نام مسلمانان خوانده مى شوند در حالى که دورترین مردم از اسلام اند مساجد آنان آباد و از هدایت خراب (خالى) است فقهاى آن زمان بدترین فقها در زیر آسمان اند فتنه از ایشان آغاز مى شود و به آنان باز مى گردد

وجود مبارک منجى عالم بشریت حضرت محمد بن عبدالله صلى الله علیه و آله و سلم در این حدیث که در حقیقت آیینه اى است که دنیاى اسلام و مردم آن را نشان مى دهد و این خود معجزه اى است از آن بزرگوار به جند علامت در ارتباط با ظهور فرزند عزیزش اشاره فرموده است :

1 - محتوى و حقایق حیاتبخش قرآن متروک و فقط اسمى از آن مى ماند.

2 - از اسلام نامى مى ماند و قوانینن جامع و کامل آن به حالت تعطیل در مى آید و به انزوا سپرده مى شود.

3 - تقریبا یک چهارم از جمعیت دنیا ادعاى مسلمانى مى کنند در صورتى که عملا از اسلام بیگانه اند.

4 - مساجدشان از نظر بنیان و جهات ظاهرى آباد اما از لحاظ تقوا ویران است . مساجد مرکز غیبت، تهمت، ریختن آبروى مردم و بدعتها - البته به صورتهاى مختلف - شده است .

5 - فقها و دانشمندان بدترین دانشمندانى هستند که در زیر این آسمان بسر مى برند . با تاملى کوتاه درباره عالم نماهاى زمان خودمان و فسادى که در اجتماع کرده اند معنى روایات معلوم مى شود .

6 - تمام فتنه ها از ناحیه علماى سوء است و بازگشت آنها نیز به خودشان خواهد بود . ((اذا فسد العالم فسد العالم)) رسول اکرم ص مى فرماید هرگاه دانشمندى راه فساد را پیش ‍ بگیرد جهانى را به تباهى مى کشد .

زیرا مردم این دسته از افراد راالگو و سمبل دین مى دانند .

خواننده گرامى ! نا گفته نماند که از نظر منطق و برهان، همیشه حساب مکتب، از اشخاص جداست .

امام صادق (ع) به نقل از پدران مکرم خود ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین مى فرماید:

رسول خدا ص فرمودند: اسلام در ابتدا غریب و تنها بود و بزودى نیز همچون زمان پیدایش غریب و تنها خواهد شد . خوشا به حال تنهایان و غربا .

خواننده ارجمند! اسلام عزیز ما در ابتدا بسیار غریب بود و فقط یک اقلیت از آن استقبال کردند . در آخر الزمان نیز چنان خواهد شد، کما اینکه اکنون

نیز اینچنین است و با این همه امکانات نظامى، اقتصادى و انسانى که در جهان اسلام وجود دارد، مع الوصف، مسلمین در چنگال ستمگران و کفارى مانند اسرائیل بسر مى برند . دلیل بر اثبات عرض ما وضع موجود دنیاى اسلام است و در روایات بالا تحت عنوان نشانه هاى ظهور دولت حق، رسول اکرم ص به غربت مجدد اسلام اشاره فرموده و در ضمن کلمه ((فطوبى للغرباء)) بشارت پیروزى اسلام را داده اند (البته بشارت ضمنى) . آرى، اسلام در ابتداى امر واقعا غریب بود، درست مانند کسى که وارد شهرى بشود، آشنایى نداشته باشد و پولى هم همراه نداشته باشد که بتواند خودش را اداره کند و زبانش هم با مردم آن شهر یکى نباشد، همچنانکه زبان اسلام زبان توحید بود در خالى که زبان مردم لسان کفر و الحاد و بت پرستى بود و پیامبر بزرگوار فرمودند در آخرالزمان هم این طور خواهد شد .

خواننده محترم ! ملاحظه مى فرمایید زبان اسلام در دنیاى ما نیز زبان صلح، عدالت، ایمان، امنیت و برادرى است، در حالى که در جهان کنونى، اعمال مردم بر خلاف این برنامه هاست .

از امام صادق علیه السلام منقول است که رسول خدا ص فرمودند:

هر که ما اهل بیت را دشمن دارد خداوند (عزوجل) او را یهودى برانگیزد .سؤال شد: یا رسول الله ! اگر چه شهادتین بگوید؟ فرمودند: بله . در نتیجه دو کلمه شهادت (اشهد ان لا الله و اشهد ان محمد رسول الله) فقط جان او محفوظ مى ماند و یا از پرداخت جزیه معاف مى شود . سپس ادامه دادند: هر کسى که ما اهل بیت را دشمن بدارد خداوند او را یهودى بر انگیزد . پرسیدند: چگونه اى رسول خدا؟ فرمودند: اگر زمان دجال را دریابد به او ایمان آورد .

در این روایت، پیامبر بزرگوار اسلام  صلى الله علیه وآله وسلم پس از اشاره به وظیفه مردم در ارتباط با اهل بیت علیه السلام و نیز زیان دشمنى با خاندان گرامى اش، به خروج دجال که از علائم ظهور حضرت بقیه الله روحى له الفدا است، اشاره فرموده اند . بنابراین، زیان دشمنى با اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را مى توان این گونه خلاصه کرد:

1 - محشور شدن در روز قیامت با یهودیان .

2 - حسرت و پشیمانى که در سایه قطع ارتباط با خاندان وحى دامنگیر انسان مى شود .

3 - از دست دادن نعمتهاى ابدى خداوند .

4 - مخلد بودن در آتش جهنم .

5 - محرومیت از مصاحبت با ذوات مقدسه معصومین سلام الله علیهم اجمعین .

رسول مکرم  صلى الله علیه وآله وسلم خبر از قیام مهدى روحى له الفدا مى دهد و از آن حضرت به نام خاتمه دهنده به دین چنین مى فرماید:

همچنانکه دین به وسیله من آغاز شد، توسط فرزندم مهدى علیه السلام خاتمه مى یابد ... در آخر الزمان امت من در سایه زمامدارى ستمگر به بلاهایى مبتلا مى شوند که مانند آن را نشنیده اند و به اندازه اى عرصه بر مردم تنگ مى شود که پناهگاهى براى خود پیدا نمى کنند . در این هنگام خداوند مردى از عترت و ظلم و جور شده باشد . از ویژگیهاى او این است که اهل زمین و ساکنان آسمانها او را دوست مى دارند و آسمان بارانهاى خودش را مى بارد و زمین برکاتش را در اختیار مردم قرار مى دهد .

در آخر الزمان مردمانى بیایند که از نظر ظاهر، سیماى آدمیان را دارند، اما دلهایشان مانند قلبهاى شیطانها است (پر از خود خواهى و تکبر و غرور و امثال اینها است) . مانند گرگهاى درنده دلشان خالى از رحمت و عطوفت انسانى باشد، قتل و خونریزى براى آنها یک امر بسیار ساده و بى اهمیت خواهد بود و از کارهاى زشت دورى نمى کنند . اگر از آنها متابعت کنى تو را از خود مى رانند و اگر از آنان فاصله بگیرى تو را مورد غیبت و عیبجوى قرار مى دهند،

اگر با تو سخن گویند دروغ مى گویند و اگر آن مردم را امین خویش قرار دادى به تو خیانت مى کنند . بچه هاى آنها با ناز و نخوت زندگى مى کنند و جوانانشان بیباک و از خود راضى اند چندان که مردم را از بى تربیتى خویش عاجز مى کنند . پیروان آنها امر به خوبیها و نهى از بدیها نمى کنند . عزت جستن به وسیله آنها ذلت و خوارى است، مطالبه موجودى آنها فقر و ناتوانى است . شخص عاقل در میان آنها گمراه به شمار مى آید و امر به معروف کننده مورد تهمت و افترا قرار مى گیرد . افراد با ایمان و صاحبان تقوا در میان ایشان ضعیف خواهند بود، اما افراد فاسق در میان آنها با شخصیت حساب مى شوند . کارهاى خوب و سنتهاى الهى در میان این جمعیت بدعت محسوب مى شود و از طرفى بدعت در میان آنها سنت به حساب مى آید . در چنین زمانى که مردمش داراى چنین خصوصیات اخلاقى شده اند، خداوند اشرار و مردم بد را بر آنها مسلط مى کند و دیگر دعاوى خوبان اجابت نخواهد شد .