سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های ظهور

سخنرانی حجه الاسلام سید نفیس درجلسه هفتگی هیئت مهدویون قم

    نظر

حجه الاسلام سید نفیس (از کشور هند) در سخنرانی خود در بین جوانان بیان داشت : امام زمان (روحی فداه) ، شمشیر قهر و انتقام الهی است که دشمنان خدا و منکران حجت را قلع و قمع می نماید و آنگاه حکومت عدل و رحمت را در سرتاسر جهان می پراکند . قهر و عذاب الهی نیز بر هیچ قومی نازل نمی شود ، مگر پس از آنکه به اتمام رساند و ایشان حجت الهی را برنتابند و انکارش نمایند.
بدین سان ، ظهور ناگهانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که با قهر و انتقام از دشمنان دین همراه است ، فرا نمی رسد مگر با تمام شدن حجت خدا بر تمام مردم عالم . این اتمام حجت ، تا پیش از فرا رسیدن ظهور ، به وسیله یاران ویژه امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در شهر قم صورت می پذیرد تا جایی که دین و دانش از شهر قم به شرق و غرب عالم سرازیر می گردد و در روی زمین احدی باقی نمی ماند ، مگر آنکه دین و دانش به او می رسد و حجت بر او نیز تمام می گردد. از این روست که در روایات به این مهم تاکید شده است که ( اگر اهل قم نبودند ، دین تباه می شد و حجت خدا باقی نمی ماند و آنگاه زمین تمام ساکنانش را در کام خود فرو می برد ) . در حقیقت اهل قم عهده دار امری می شوند که یکی از شئونات مقام ولایت و امامت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
وی افزود در عظمت فوق العاده و شخصیت وصف ناپذیر حضرت معصومه (علیها السلام) همین بس که امام صادق (علیه السلام) درباره آن بزرگوار فرمودند : ... با شفاعت او ، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند . این تعبیر فاخر ، به حق نمایانگر جلال و جبورت حضرت صدیقه طاهره (علیها السلام) و یادآور مقام شفاعت آن حضرت است که در وجود مطهر حضرت معصومه (علیها السلام) تجلی و بروز یافته است .
وی خاطر نشان کرد در حقیقت سفر حضرت معصومه (علیها السلام) به شهر قم ، بخشی از تقدیر و مشیت الهی برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پرورش مهدوی یاوران در پناه ولایت ، عنایت و شفاعت آن حضرت بوده است پس این نعمت عظیم را قدر بدانیم و در زیارت حرم مطهرش و گشودن دست توسل به ساحت مقدسش جدی و کوشا باشیم .

 

 

 

منبع : هیئت مهدویون قم

 

جلسه هفتگی هیئت مهدویون قم در تاریخ  1386/07/07