سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های ظهور

هجرت حضرت معصومه(س) جریان سازی برای عصر ظهور

    نظر

می گویند قریب یک سال پس از هجرت امام رضا(ع)، از مدینه به خراسان، به قصد دیدار برادر؛ بار سفر پیچید و به علت غلبه بیماری بر آن وجود شریف، به خصوص در این دیار رحل اقامت افکند و جان به جان آفرین تقدیم نمود و مرقد مطهر خود را زیارتگاه شیعیان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داد.
دیدار برادر، آن هم برادری شفیق و یگانه، بسیار شوق انگیز است، ولی یقیناً هدف باید بسیار بالاتر از این بوده باشد که کسی چنان غریبانه، آثاری چنین عظیم در درازای زمان با خود همراه آورده است.
در این میان، تاریخ اگر چه همه واقعیتها و حکایتهای خود را برای آیندگان حفظ نکرده و جزییات سفر آن بزرگوار را بیان ننموده است، اما چه باک که با انتساب و اتصال این مقام عالی قدر به خاندان ولایت و امامت(ع)، طریق شناخت و معرفت آن وجود گرامی، چندان مشکل نخواهد بود.

ادامه مطلب...

قم از دیدگاه اهل بیت (ع)

    نظر

از روایاتی که درباره قم و برتری و آینده آن از اهل بیت (ع) نقل شده است به خوبی روشن است که این شهر نزد آن بزرگواران از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است، بلکه می توان گفت مؤسس و بنیانگذار این شهر و طرح و ایجاد آن در قلب ایران در سال 73 هجری، به دست با کفایت امام باقر علیه السّلام بوده است که بعد از آن نسبت به این شهر عنایت خاصی داشته اند. آنان با دانشی که از جد بزرگوارشان داشته اند، خبر داده اند که در آینده، این شهر مقدس از جایگاه والا برخوردار خواهد شد و اهالی این شهر، از یاران با وفای حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف خواهند بود.

ادامه مطلب...

سرزمینهای درگیر در واقعه ظهور: قم و طالقان

    نظر

بررسی محتوای روایات که همگی با ادبیات مشترک پرده از واقعیتی بزرگ بر می دارند و از واقعه ای در آینده خبر می دهند، نشان می دهد که بر 4 موضوع محوری تکیه شده است:

1.خیزش مردی از شرق(قم)
2. نهضتی بزرگ و اجتماعی
3. نقش آفرینی در زمینه سازی ظهور
4 دعوت به سوی حق
ادامه مطلب...

ارزیابی روایی نقش قم در زمینه سازی انقلاب مهدوی (ع)(2)

    نظر

در روایت شماره ی 1، امام صادق علیه السلام نکات مهمّی را مطرح می فرماید که در بررسی و تحلیل روایت نقش فراوانی دارد مانند:

1- مرکزیّت علم، و حوزه های علمیّه، از کوفه و نجف منتقل شده، و عراق در حوادث ناگوار نمی تواند پاسدار حوزه های علمیّه و سنگرهای ایدئولوژیک باشد.

این حقیقت در حکومت بعثی های کافر دیده شد که شیعیان را اخراج کردند، و علماء عراق به دیگر بلاد اسلامی متواری شدند، و گروهی به زندان، و دسته ای تبعید و دیگران به شهادت رسیدند.

و حوزه ی هزار ساله نجف را ویران کردند و مرکزیّت علوم اسلامی دستخوش حوادث ناگوار گردید.

ادامه مطلب...