سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های ظهور

رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم و موقعیت منتظران حضرت مهدى قب

    نظر

امام صادق علیه السّلام از وجود مبارک رسول اکرم صلى الله علیه و آله درباره مقام منتظران ظهور و علاقه مندان به ساحت قدس حضرت بقیة الله روحى له الفداء و آباء گرامى اش ‍ چنین نقل فرموده اند:

خوشا به حال کسانى که قائم از اهل بیت مرا درک کنند و اقتداى به آن حضرت مى کنند (فرمانبردارى) پیش از قیامش، دوستان او را دوست مى دارند و با دشمنانش دشمن اند و از آنها تبرا مى جویند و ائمه معصومین قبل از آن حضرت را دوست مى دارند.

ادامه مطلب...

شب معراج و نشانه هاى ظهور

    نظر

در حدیث مبارکى که ابن عباس از زبان پر نور آورنده اسلام حضرت محمد بن عبد الله  صلى الله علیه وآله وسلم نقل کرده به نشانه هایى در رابطه با قیام جهانى حضرت صاحب الامرعلیه السلام تصریح شده است که به نظر خوانندگان عزیز مى رسد:

ادامه مطلب...

رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم و نشانه هاى ظهور

    نظر

سکونى از امام جعفر صادق (ع) نقل مى کند که رسول خدا ص فرمود بر امت من زمانى بیاید که باطن آنها پلید و ظاهرشان به جهت طمع در دنیا آراسته باشد و خداوند را در نظر ندارند عمل آنها ریا است و از او نمى ترسند . خداوند نیز همه آنان را عقوبت خواهد کرد و هر چه دعا کنند حتى غریق مستجاب نخواهد شد .

ادامه مطلب...

امام باقر و علم رسول اکرم و سایر انبیاء علیهم السلام

    نظر

ابى بصیر از حضرت باقر علیه السّلام از کیفیت علم رسول اکرم صلى الله علیه و آله مى پرسد. آن حضرت مى فرمایند:

سؤال شد از على علیه السّلام از علم پیامبر صلى الله علیه و آله، فرمود: علم پیامبر یعنى علم همه انبیاء (یعنى علم همه انبیاء در خدمت و نزد رسول گرامى اسلام است) و پیامبر بزرگ اسلام صلى الله علیه و آله عالم به ماکان و مایکون است (آنچه در گذشته بوده و هرچه که اکنون در دست اقدام است و کارهایى که در آینده انجام مى گیرد) تا روز قیامت . قسم به خداوندى که جانم در کف قدرت اوست که من (على علیه السّلام) همه دانشهاى رسول معظم صلى الله علیه و آله را مى دانم و از آنچه که در گذشته در دنیا رخ داده و هرچه که اکنون در دست اقدام است و امورى که در آینده عملى خواهد شد عالم هستم .

ادامه مطلب...

آیا امام عصر علیه السلام زمان ظهورش را مى داند؟

    نظر

بحثى مفصل در روایات اهل بیت سلام اللّه علیهم اجمعین در کتب معتبره عنوان شده است که آیا حجج الهى و ائمه معصومین سلام اللّه علیهم اجمعین به تمام حوادث و آنچه که پیش مى آید و در گذشته روى داده و یا در آینده انجام مى شود عالم هستند یا خیر؟ براى روشن شدن این حقیقت و به ویژه اینکه آیا وجود مقدس امام زمان ارواحنا له الفداء علم به وقت ظهور خود دارند یا نه، از بیانات رسیده از ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین استفاده مى کنیم .